Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii

„Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii „  autorstwa  Patrycji Siwiec i Adama Pawłowskiego MS, to pierwsza w Polsce publikacja w całości poświęcona profesjonalnej obsłudze oraz temu, jak gościnność przekłada się na sukces w gastronomii. To podręcznik napisany przez praktyków, których doświadczenie wsparte jest również wywiadami z ekspertami z branży. To książka, której zdecydowanie brakowało i która doskonale zapełnia lukę na rynku. I która jest potrzebna bardziej, niż jakakolwiek inna. Dlaczego? „Miesiąc po wizycie w restauracji zwykle nie pamiętamy tego, co jedliśmy, za to doskonale pamiętamy, jak zostaliśmy obsłużeni. Dobry serwis uratuje niezbyt smaczny posiłek, a nieprofesjonalna obsługa zepsuje nawet najlepsze danie. Dlatego choć jako gość odwiedzamy wiele różnych restauracji, to wracamy najczęściej tam, gdzie wyjątkowo nas potraktowano” – czytamy w książce.

Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii

W książce można znaleźć scenariusze, tj. przykładowe zestawy pytań, które prowadzą do wzrostu sprzedaży. To także gotowe manuale (do indywidualnego dostosowania). Jeden rozdział poświęcony jest z kolei temu, jak postępować w sytuacjach kryzysowych.

Z „Gościnności” dowiecie się także, dlaczego lepiej nie otwierać własnej restauracji. Z częścią powodów trudno się nie zgodzić (tak, to prawda, że będąc współwłaścicielką restauracji spędzałam w niej znacznie więcej czasu niż gdziekolwiek indziej,   prawo Murphy’ego nie przestaje zaskakiwać) i trzeba mieć naprawdę silną motywację , aby się mimo to odważyć się do wejścia w ten biznes i odnieść sukces.

„Gościnność „ to:
– ponad 280 stron konkretnej, sprawdzonej wiedzy
– kilkadziesiąt prostych do wdrożenia porad
– kilkanaście scenariuszy szkoleń wewnętrznych dla pracowników gastronomii
– dział poświęcony pracy sommeliera
– przykład skróconego manuala
– historie wzięte z restauracyjnego życia
– 9 wywiadów ze specjalistami i mentorami polskiej i światowej gastronomii: dr Joanna Heidtman (psycholog), Claire Randall (pracowała jako inspektor przewodnika Michelin), Gerard Basset MS MW OBE (Najlepszy Sommelier Świata 2010), Ronan Sayburn MS (Oficer Operacyjny The Court of Master Sommeliers), Piotr Kamecki (Prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich), Grzegorz Kłos (restaurator), Daniel Pawełek (restaurator), Adam
Jarczyński (ekspert do spraw savoir-vivre), Bogdan Gałązka (szef kuchni i restaurator)

Jeśli pracujecie w gastronomii lub planujecie otworzyć własną restaurację, to tą książkę powinniście potraktować jak lekturę obowiązkową.

Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii
Autorzy: Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski MS
Wydawnictwo: TAKE EAT EASY
Cena: 59zł
Książka dostępna jest w sprzedaży internetowej:  www.goscinnosc.pl


LiteraturaPrzepisy
Author: Agata

Get Connected

    1 Response

  1. CookUp says:

    Takiej książki faktycznie brakowało i jest coś w tym, że zapamiętujemy nie tylko smaki, ale i to, jak zostaliśmy obsłużeni. W końcu posiłek powinien być czystą przyjemnością w pełni – nie tylko kulinarną! :)