Koktajl z awokado i pomarańczy

Koktajle to sposób na szybkie, wręcz ekspresowe śniadania. Nie wiem dlaczego niektórym wydaje się, że to bardziej skomplikowane, kiedy w rzeczywistości przygotowanie koktajlu nie zajmuje więcej czasu niż zrobienie kanapki :) Taki koktajl można zabrać ze sobą do pracy jako drugie śniadanie (to opcja dla mnie, śniadania mimo wszystko wolę bardziej treściwe ;) ).

Koktajl z awokado i pomarańczy

Koktajl z awokado jest bardzo kremowy i gęsty –  jego gęstość regulujcie mlekiem roślinnym lub sokiem. W smaku delikatny, wystarczająco słodki dzięki pomarańczy. Awokado zawiera dużo witaminy B9, B6, K, E i C, dużo karotenów, białka oraz sporo potasu, magnezu, wapnia i fosforu. Do tego owoc awokado zawiera dużo (bo aż 20-30%) nienasyconych kwasów tłuszczowych (czyli tych występujących w olejach roślinnych i rybie), które nie powodują wzrostu cholesterolu. Owszem, ma sporo kalorii, ale to zdrowe kalorie :)

Do koktajli z awokado koniecznie użyj dojrzałego awokado. Niestety takie trudno kupić (od niedawna dojrzałe, gotowe do spożycia można kupić pakowane po 2 sztuki w Biedronce – są w lodówkach obok sałat oraz w delikatesach, takie brązowe, odmiana hass  – tzw. awokado premium). O wiele łatwiej spotkać niedojrzałe awokado –  wystarczy potrzymać je w temperaturze pokojowej przez 4-7 dni, aż zmięknie. Owinięte w gazetę (lub papier) dojrzewa szybciej. Dojrzałe awokado jest gotowe do użycia :)

Koktajl z awokado i pomarańczy

Składniki (na ok.1 litr):

  • 2 dojrzałe awokado
  • 2 pomarańcze
  • 1 cytryna
  • 1,5-2 szklanki mleka roślinnego (dałam sojowe)

Sposób przygotowania:

  1. Awokado przekrój wzdłuż na pół, usuń pestki i za pomocą łyżki wydłub miąższ.
  2. Awokado zmiksuj z mlekiem (użyłam blendera Mix & Go Russell Hobbs – uwielbiam go :)) oraz z wyciśniętym sokiem z cytryny i z pomarańczy (pomarańcze możecie dać w cząstkach).
  3. Jeśli koktajl jest dla Was za gęsty, dodajcie więcej mleka lub dolejcie wody.
  4. Koktajl z awokado i pomarańczy jest gotowy do wypicia od razu po przygotowaniu. Nie straci również, jeśli weźmiecie go ze sobą do pracy na drugie śniadanie :)

Koktajl z awokado i pomarańczy


ŚniadaniaNapojePrzepisyPrzepisy wegańskie
Author: Agata

Get Connected

    1 Response