Humus z ciecierzycy

To kolejny przepis na hummus, nieco inny od poprzedniego . Ten zrobiłam zaraz po tym, jak odkryłam go w drugim numerze magazynu KUKBUK. Jest z samych naturalnych składników, bogatych w wartości odżywcze. W samej ciecierzycy 25% stanowi białko, zatem może zastąpić mięso i być dobrym składnikiem w diecie wysokobiałkowej (np. dla sportowców). Walory smakowe hummusu są równie ciekawe, idealnie się sprawdza jako pasta do pieczywa.

Humus z ciecierzycy

Składniki:

  • 20 dag ciecierzycy
  • 25g sezamu
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z pół limonki
  • 3 łyżki oliwy
  • sól pieprz

Sposób przygotowania:

  1. Ciecierzycę zalej wodą i namocz przez co najmniej 12 godzin.
  2. W tej samej wodzie (posól lekko) ugotuj do miękkości ciecierzycę, potrwa to ok. 1h. Nie wylewaj wody z gotowania.
  3. Ciecierzycę odcedź (nie wylewaj wody z gotowania) i zmiksuj blenderem, razem z sezamem, czosnkiem, sokiem z limonki i oliwą. Dopraw do smaku
  4. Jeśli humus jest za suchy, dodaj trochę wody z gotowania ciecierzycy.
  5. Hummus podawaj z oliwą i czerwonym pieprzem.

 

Humus z ciecierzycy

Humus z ciecierzycy

Warzywa Strączkowe - edycja zimowa


ŚniadaniaPrzepisyPrzystawki
Author: Agata

Get Connected

    4 komentarze