Kasza gryczana bez gotowania z jogurtem i malinami - bez glutenu i bez cukru, bogata w białko

Nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania. Nie przekonuje mnie argument, że ktoś nie ma czasu, aby je przygotować. To podstawowy posiłek, dzięki któremu nabieramy energii i siły na cały dzień. To śniadanie – kasza gryczana bez gotowania – robi się prawie samo. Jest błyskawiczne, za to bardzo bogate w białko, zawarte zarówno w kaszy gryczanej (niepalonej), jak i w jogurcie. Dzięki temu, to doskonała propozycja również dla najmłodszych. Dzięki malinom, ta forma jogurtu naturalnego (bez zbędnych cukrów i aromatów), przypadnie każdemu do gustu.

Kasza gryczana bez gotowania z jogurtem i malinami - bez glutenu i bez cukru, bogata w białko

Jogurt naturalny ze względu na dużą zawartość wapnia pomaga utrzymać zdrowe kości i zęby. 1 szklanka jogurtu pokrywa aż 1/3 (w przypadku dzieci to aż 1/2) dziennego zapotrzebowania na wapń. W jogurcie dodatkowo dostarczamy organizmowi białko, magnes i potas. Jogurt jest łatwo przyswajalny, podczas produkcji mikroorganizmy rozkładają laktozę na cukry proste, dzięki czemu jogurt jest bardziej strawny niż mleko.

Dlaczego jogurt naturalny? Gdyż dzięki temu mamy kontrolę nad tym, co jemy. Zamiast aromatów i barwników wystarczy dodać maliny, by poczuć smak lata o każdej porze roku (poza sezonem można użyć mrożonych malin). Zamiast cukru, użyjcie miodu lub ksylitolu.

Biała kasza gryczana (niepalona) jest bogata w białko, zawiera prawie 13% białka! jest sycąca i zdrowa. Występuje w niej również wapń, fosfor, kwas foliowy, potas, mangan, magnez, żelazo, cynk oraz witaminy B1, B6, PP. Zawiera dużą ilość błonnika i węglowodanów.W przeciwieństwie do innych kasz nie zakwasza organizmu.  Kasza gryczana nie zawiera glutenu. W połączeniu z jogurtem sprawia, że to śniadanie jest wysoko proteinowe.

Kasza gryczana bez gotowania z jogurtem i malinami - bez glutenu i bez cukru, bogata w białko

 

Składniki (na 2 porcje):

  • 60g kaszy gryczanej niepalonej
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 180g jogurtu naturalnego (mały jogurt)
  • 150g malin (mogą być mrożone)
  • ew. do smaku miód lub ksylitol
  • 2 łyżki owoców leśnych (mogą być mrożone, uprzednio rozmrożone)

Sposób przygotowania:

  1. Wieczorem zalej kaszę 150 – 250ml letniej wody i wlej sok z cytryny. Przykryj ściereczką (lub gazą lub ręcznikiem papierowym) i zostaw na noc.
  2. Rano przepłucz na sitku kaszę (aż woda przestanie się pienić), a następnie odsącz.
  3. Jogurt zmiksuj malinami, ew. dosłodź do smaku miodem lub ksylitolem
  4. Wymieszaj kaszę z jogurtem malinowym i podawaj z ulubionymi owocami (u mnie jagody, jeżyny, truskawki)

Kasza gryczana bez gotowania z jogurtem i malinami - bez glutenu i bez cukru, bogata w białko Kasza gryczana bez gotowania z jogurtem i malinami - bez glutenu i bez cukru, bogata w białko

 


ŚniadaniaPrzepisy
Author: Agata

Get Connected

    2 komentarze

  1. Iwona says:

    Miksujemy sam jogurt, czy razem z kaszą? Na zdjęciu wygląda jakby wszystko razem było zmiksowane, a z opisu wynika co innego :-(