Kokosowa komosa ryżowa

Przepis powstał spontanicznie, gdy otworzyłam lodówkę. Było w niej świeżo zrobione mleko kokosowe i pozostałe po jego przygotowaniu wiórki. Ugotowałam komosę ryżową, dodałam wiórki i kiwi i wyszło smaczne, pożywne śniadanie.

Kokosowa komosa ryżowa

Nie ukrywam, że dopadło mnie przeziębienie i potrzebowałam czegoś na szybko i na ciepło, aby móc znowu wrócić do łóżka :)

Kokosowa komosa ryżowaQuinoa (komosa ryżowa) jest bogatym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych i pełnowartościowego białka (o podobnej strukturze jak amarantus). Poza tym ma wiele witamin i składników mineralnych. Wskazana jest dla osób z celiakią czy alergią na gluten, bowiem nie zwiera glutenu. Ma bardzo niski indeks glikemiczny (na 100g tylko 0,87g cukrów prostych), w przeciwieństwie do kaszy jaglanej, zalecana jest więc dla diabetyków. Komosa ryżowa jest bogatym źródłem magnezu, żelaza, fosforu i  łatwo przyswajalnego wapnia. Nie wiem czy wiecie, ale komosa ryżowa ma więcej wapnia niż mleko!

Składniki (na 2 małe porcje lub 1 dużą):

  • 1/3 szklanki komosy ryżowej (quinoa)
  • 2/3 szklanki mleka kokosowego
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka ksylitolu (lub miodu, jeśli używacie)
  • 2 łyżki wiórków kokosowych (użyłam wiórków po zrobieniu mleka kokosowego)
  • 2 kiwi

Sposób przygotowania:

  1. Komosę dobrze przepłucz na sitku.
  2. Następnie daj ją do rondelka, dodaj szczyptę soli, ksylitol, mleko kokosowe i gotuj do miękkości (ok. 10 minut).
  3. Ugotowaną komos ryżową nałóż do miseczek, dodaj na wierzch pokrojone kiwi i wiórki kokosowe (jeśli masz suche wiórki, przepraż je na suchej patelni, będą wówczas bardziej aromatyczne).

Kokosowa komosa ryżowa


ŚniadaniaPrzepisy wegańskie
Author: Agata

Get Connected